Mina Sidor har fått ny design!

Vi har uppdaterat Mina Sidor med ny design och nya funktioner. Bland annat har du nu möjlighet att betala din biljett med Swish.

På Mina Sidor hittar du samma funktioner som tidigare och kan bland annat ladda och registrera ditt periodkortkort för en tappa-bort-garanti, men denna gång i en ny design. Vi har uppdaterat Mina Sidor för underlätta för dig som resenär och kommer arbeta löpande med justeringar för att göra sidan tillgänglig enligt kravställning för WCAG 2.1.

Förutom design och ökad användarvänlighet är en annan god nyhet är att du från och med nu har möjlighet att betala med Swish. Sidan är i full drift och alla funktioner fungerar som de ska. Arbetet med de sista förbättringspunkterna pågår när allt är klart kommer den att leva upp till de nya reglerna för tillgänglighet

Varmt välkommen att registrera ett konto redan idag. För dig som redan har ett konto är det bara att logga in som vanligt via mobil eller desktop!

Vanliga frågor och svar, nya Mina Sidor: 

Vad har förändrats i denna version av Mina Sidor?
Svar: Förutom att vi har uppdaterat sidans utseende och design har vi också lagt till flera nya funktioner för att underlätta för dig som resenär. Exempelvis kan du nu numera betala med Swish och själv byta e-postadress vid behov. Vi gör också nödvändiga tillgänglighetsanpassningar i enlighet med de nya lagkraven för att Mina sidor ska vara användarvänlig för alla.

Varför måste jag uppge nytt lösenord när jag loggar in första gången efter er uppdatering?
Svar: För att kunna flytta över ditt konto och din historik till nya Mina sidor måste vi försäkra oss om att du är du samt ha ditt godkännande. Detta gör vi genom att du får ange ett nytt lösenord och bekräfta gällande villkor på nytt.

Varför kan jag inte ladda reskassa?
Svar: På grund av rådande omständigheter orsakade av covid-19 är området vid föraren och validatorn på bussen avstängt. Vi väljer då att pausa möjligheten att ladda reskassa på Mina sidor så länge den produkten inte kan användas som betalsätt på bussen. När situationen ombord på bussarna återgår till det normala kommer du att kunna ladda på reskassa precis som vanligt. 

Kan jag radera mitt konto?
Svar: Ja, du skickar in din ansökan genom att välja ”Min profil/Redigera din kortinformation/Radera konto.

Vart hittar jag sommarkortet?
Svar: Vårt Sommarkort (som ger obegränsat resande hela sommaren för 500 kr) går utmärkt att köpa via Mina Sidor. Du hittar produkten genom att först trycka ”Köp biljett”. Välj därefter ”Alla zoner” och ”30+ dagar”. Då hittar du Sommarkortet bland de aktuella biljetterna. Tänk på att du måste uppfylla villkoren för sommarkortet, det vill säga ungdom 7-19 år eller student på minst 75 procents studietakt.

Kan jag köpa biljett via voucher?
Svar: På grund av de ändrade förutsättningarna som råder på bussarna till följd av Covid-19 för närvarande är det inte möjligt att köpa sin resa via voucher. Men när situationen är tillbaka till det normala på bussarna kommer detta alternativ att fungera igen. Om du har råkat köpa en voucher kan du höra av dig till vår kundservice på 0771-22 40 00 så hjälper vi dig.