Uppdatering av appen Serviceresor Sörmland

Den 20 februari genomförde vår leverantör viktiga uppdateringar av appen Serviceresor Sörmland. Efter uppdateringen loggar du in i appen med mobilt bank-ID.

Uppdateringen görs för att förbättra datasäkerheten för dig som användare och kommer innebära att det krävs mobilt bank-ID för att logga in.
För användare av Android-mobiler kommer den nya versionen av appen att fungera direkt efter genomförd uppdatering, alltså under onsdagen. Iphone-användare kommer behöva vänta ytterligare två-tre dagar innan uppdateringen har slagit igenom.

Uppdateringen innebär också att den bugg som har gjort att vissa användare har haft svårt att logga in tidigare i veckan kommer att vara borta. Användarna behöver inte installera om appen, uppdateringen görs automatiskt. Alla som har appen installerad har också fått meddelande om detta via pushnotis direkt i appen.

Notera alltså igen att mobilt bank-ID krävs för att kunna logga in i appen efter genomförd uppdatering. Om du inte har mobilt bank-ID installerad på din telefon behöver du kontakta din bank för hjälp. När du har mobilt bank-ID på plats startar det automatiskt när man loggar in i appen.

Har du frågor eller funderingar kring detta, tveka inte att ringa serviceresor på 020-44 40 00 så hjälper vi dig!