Förseningsersättning
Här hittar du all info om vad som gäller för ansökning om förseningsersättning. Här finns också formuläret som du enkelt använder för att fylla i din ansökan.
Förseningsersättning gäller om du blir mer än 20 minuter försenad. Resenären har också rätt till ersättning om det finns skälig anledning att tro att resan kommer att bli minst 20 minuter försenad till sin slutdestination, även om föraren sedan lyckas köra ikapp förseningen. Observera också att du inte behöver ha köpt en biljett för att ha rätt till ersättning. Det räcker att du har infunnit dig för en transport och planerat att resa.
* Notera att formuläret kommer vara ur funktion den 12 december mellan klockan 06.00-13.00 på grund av underhållsarbete.
Klicka på länken här för att komma till formuläret!
Klicka på länken här för mer information om förseningsersättning!
För enklast och snabbast möjliga utbetalning rekommenderar vi att du ansluter dig till Swedbanks utbetalningssystem SUS.
Klicka på länken här om du vill ansöka om försening kopplat till Flextrafiken i Nyköping!
Klicka på länken här för att ansöka om ersättning för Resplus-resa*
*En Resplus-resa är en bussresa med Sörmlandstrafiken som är kombinerad med annat trafikslag (exempelvis tåg eller färja) och din biljett är märkt med RESPLUS.