Så tycker resenärerna om sjuk- och färdtjänstresorna
Nu har vi sammanställt de senaste resultaten av den stora Anbaro-undersökningen som mäter resenärernas nöjdhet med sjuk- och färdtjänstresor.
Undersökningen visar att den totala nöjdheten bland länets sjuk- och färdtjänstresenärer ligger på 90 procent, vilket också är på samma nivå som riksgenomsnittet. Angående bemötande vid beställning ligger nöjdheten på 96 procent. Tryggheten i samband med resa ligger på 84 procent. Precis samma andel uppger också att dom är nöjda med den tid dom får tilldelad för sin resa, men här är resultatet lägre om man sorterar på enbart sjukreseresenärer där motsvarande siffra är 78 procent. 95 procent uppger att turen håller sin planerade ankomsttid.
Precis som vid varje månadsuppföljning analyserar vi resultaten och tar med insikterna i vår löpande kvalitetsutveckling. Bland annat vet vi sedan tidigare att det är ett ansträngt läge för väntetid i telefon vid bokning. Utifrån detta har vi satt in flera åtgärder kopplat till dimensionering av personal och vårt löpande arbetssätt.
Mer info om undersökningen på riksnivå hittar du på Svensk Kollektivtrafiks webbplats här!