Gå till innehållet

Sörmlandstafiken tvåa i Sverige på bemötande vid beställning av resa

Publiceringsdatum

Den årliga ANBARO-undersökningen som mäter resenärernas nöjdhet för serviceresor är nu publicerad. Sörmlandstrafikens siffor är över riksgenomsnittet på många håll, bland annat på resenärernas nöjdhet vid beställning av resa.

Bilden föreställer Sörmlandstrafikens maskot Busse som står utanför en vårdcentral med armen lindad i bandage. Bredvid Busse står en av förarna som utför serviceresor på uppdrag åt Sörmlandstrafiken.

Med en nöjdhet på hela 96 procent på frågan hur nöjda resenärerna är vid beställning av resa är Sörmlandstrafiken näst bäst i landet. Även på andra viktiga frågor har Sörmlandstrafiken bra resultat. Som sammanlagd nöjdhet med hela resan där Sörmlandstrafiken har 92 procent, vilket är två procentenheter över riksgenomsnittet.

91 procent av Sörmlands servicereseresenärer anser sig också nöjda med förarens bemötande och 95 procent upplever att resan utförs på utsatt tid. 

Läs mer om ANBARO-undersökningen på Svensk kollektivtrafiks webbplats här!