Gå till innehållet

Ändrade telefontider till kundservice från och med 1 juni

Publiceringsdatum
Från och med 1 juni justerar vi våra telefontider till kundservice. De nya öppettiderna är vardagar 06.00-19.00 samt helger 09.00-17.00.
En kundservicemedarbetare som pratar i telefon.

Anledningen till justeringen är att vi vill nyttja våra resurser där de gör mest nytta. Vi har väldigt få samtal på kvällstid och det är inte motiverat att bemanna telefonerna på tider där väldigt få resenärer ringer in till oss. Med dessa justeringar kan vi i stället fokusera våra resurser där behovet är större.  

För dig som vill kontakta oss för personlig service gäller alltså vardagar 06.00-19.00 och helger 09.00-17.00 från och med den 1 juni. Utöver dessa tider kan du närsomhelst lämna en kundsynpunkt, ansöka om förseningsersättning och själv söka information på Sörmlandstrafiken.se. Vi arbetar också med att förbättra våra digitala tjänster för att du snabbt och smidigt ska få den hjälp du behöver på det sätt som passar just dig. 

Tack för din förståelse!

Läs mer om olika sätt att kontakta oss här!