Sörmlandstrafikens kundservice får ny digital medarbetare
Lagom till jul får Sörmlandstrafikens kundservice digital förstärkning i form av vår nya chatbot.

Som en del i arbetet i att ständigt förbättra våra servicenivåer och underlätta för våra resenärer smyglanserar vi nu vår nya chatbot. Och det är ett välbekant ansikte som dyker upp i rutan då boten fått namn efter vår populära maskot Busse. När du går in på kundservice-fliken på vår webb dyker chatboten Busse upp i ett popup-fönster nere till höger.
Testa honom gärna om han kan svara på din fråga - helt enkelt genom att skriva i dialogrutan. Exempelvis:
Hur mycket kostar en vuxenbiljett, en zon?
Busse svarar direkt i samma dialogruta. Men kom ihåg att Busse är ny på jobbet och inte har stenkoll på alla frågor ännu. När han inte har svaret själv hänvisar han dig till att kontakta kundservice via telefon eller kontaktformulär, precis som tidigare.
Han kommer att bli bättre i takt med att han blir varm i kläderna och snappar upp mer information. Men du som inte vill ha hans hjälp kan givetvis bara klicka bort rutan så besvärar han dig inte mer.