Viktig info till dig som reser med reskassa
Under onsdagen den 29/5 hade vi ett tekniskt fel hos vår leverantör som innebar resenärer som betalade med reskassa debiterades för mycket. Det löstes under kvällen och Sörmlandstrafiken har återställt reskassan på varje kort som debiterats felaktigt.
Driftstörningen, som innebar att resenärer med reskassa debiterades 99 kr oavsett resa, uppstod på förmiddagen den 29/5 och vid 19-tiden på kvällen fick vi beskedet att det var avhjälpt. Totalt har ca 500 resenärer debiterats felaktigt och vi påbörjade omgående arbetet med att återinställa reskassa på de aktuella resekorten. Fredagen den 31/5 hade alla drabbade fått sin reskassa återställd.
De tidigare problemen under våren där systemet dragit fel produkt vid reskassa inställd på en favoritresa är till stora delar åtgärdade men det förekommer fortfarande att felaktig summa dras vid resa över två zoner eller med en zon i en stadsbuss. Precis som tidigare uppmanar vi resenärer som rest med reskassa med inställd favoritresa och misstänker att det har dragits felaktig summa att höra av sig till kundservice på 0771- 22 40 00. Då hjälper vi till att kontrollera om du har debiterats för mycket och självklart också ersätta kortet vid eventuell feldebitering.